Nasin vesoljski teleskop Spitzer je posnel pričujočo sliko spiralne galaksije Sončnica ali M 63 (Messier 63) v infrardeči svetlobi. M 63 se nahaja v ozvezdju Lovski psi, nedaleč od znane galaksije Vrtinec in je 37 milijonov svetlobnih let daleč od nas.

Infrardeča svetloba razkriva pasove prahu, ki ne prepuščajo vidne svetlobe in so zato na posnetkih z optičnimi teleskopi videti kot temne proge. Spitzerjev infrardeči pogled tako razkriva prah (na tej sliki rdeče barve) in kompleksne strukture, ki sledijo vzorcu spiralnih rokavov galaksije M 63 in jim je mogoče slediti v notranjost vse do jedra galaksije. Tam prah tvori nekakšen obroč okoli najgostejšega območja zvezd v samem središču.

Na spodnji desni strani slike vidimo tudi kratko, diagonalno črto - to je precej bolj oddaljena galaksija, ki je z robom obrnjena proti nam.

Posnetek je sestavljen iz posnetkov v različnih valovnih dolžinah: modra barva prikazuje posnetek v infrardeči svetlobi z valovno dolžino 3.6 mikrometrov, zelena posnetek pri 4.5-mikrometrih, rdeča pri 8.0-mikrometrih. Prispevek zvezdne svetlobe z valovno dolžino 3.6 mikrometrov je odštet od slike pri 8.0 mikrometrih, da je porazdelitev prahu bolje vidna.

Vir: NASA