fig1_part.resizedMeglica Laguna (Messier 8, oz. M8) je zelo priljubljen objekt med astronomi iz obeh polobel in najlepši primer t.i. "zvezdne porodnišnice" v okolici naše Galaksije. Zabrisan odsev, ki ga vidimo z majhnimi teleskopi in daljnogledi, razkriva kaotično meglico kjer se rojevajo nove zvezde.

Argentinska astronoma Julia Arias in Rodolfo Barba sta uporabila 8.1 metrski teleskop Gemini South v Čilu, s katerim sta posnela čudovito sliko zvezdne porodnišnice, ki bi jo z eno besedo lahko opisali kot psihadelično. Ker se M8 nahaja okrog 5000 svetlobnih let stran, so ti odtenki svetlobe potrebovali prav toliko let, da so prišli do zrcala teleskopa Gemini. Astronomi ponavadi temu območju na sliki zaradi izgleda pravijo tudi "južni klif".

fig1.resized

Arias in Barba sta posnela to sliko z željo raziskati povezavo med novorojenimi zvezdami in objekti Herbig-Haro (HH). Objekti HH nastanejo, ko mlade zvezde izvržejo velike količine plina medtem ko rastejo. Ta plin se hitro širi v okoliško meglico. Udarni valovi, ki pri tem nastanejo, segrejejo okoliški plin, ki posledično močno sveti. Arias in Barba sta na sliki meglice M8 našla mnogo takšnih HH objektov, ki se po velikosti raztezajo od nekaj tisoč astronomskih enot (ena astronomska enota je razdalja od Zemlje do Sonca), do skoraj 5 svetlobnih let.

Slika, ki je sestavljena iz slik posnetih v dveh optičnih filtrih (rdečkasta področja predstavljajo vodik, zelenkasta ionizirano žveplo), zelo podrobno prikazuje oblake prahu in plina, ki obkroža to porodnišnico srednje in manj masivnih zvezd. Večina teh novorojenih zvezd se nahaja v konicah oblakov prahu, ki izgledajo kot nekakšni svetleči stebri.

Meglica Laguna se nahaja v ozvezdju Strelca. Če jo gledamo z dokaj velikim amaterskim teleskopom, je videti kot bled zmazek lila barve. Na tej sliki pa prav s pomočjo uporabe različnih filtrov vidimo očitno barvno raznolikost, kar je posledica sestave in lastnosti plina.

Slika večje resolucije je dosegljiva na http://www.gemini.edu/images/pio/20110407_M8_lagoon_rim2.jpg