Na Šolskem centru Novo mesto smo se z dijaki spomnili na deseto obletnico mednarodnega leta astronomije, petdeseto obletnico prvega sprehoda po Luni ter stoto obletnico ustanovitve Mednarodne Astronomske zveze. V ta namen smo v sodelovanju s šolsko knjižnico pregledali celotno naravoslovno zbirko knjižnice in izbrali vire, ki govorijo o sprehodu po Luni ter dosežkih astronomije v zadnjih 100 letih. Poleg samih knjig in revij smo dodali še papirnate modelčke Apolla 11 in Hubblovega vesoljskega teleskopa, za ljubitelje digitalnih virov pa so zanimive povezave na voljo preko QR kod. Razstava bo za obiskovalce šolskega centra za ogled na voljo do oktobra 2019, nekaj utrinkov z nje pa je na fotografijah.

Andreja Eršte

Na Portalu v vesolje bomo veseli vaših prispevkov o astronomskih dogodkih, ki jih pripravljate ali ki ste se jih udeležili ter druge vrste poročil ali raziskovalnih nalog! Vabljeni, da nam jih posredujete na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. (navodila najdete na tej povezavi)

Po prvem spustu sonde Srečko v vesolje, o kateri si lahko preberete tukaj, se je skupina dijakov šolskega centra Srečka Kosovela v Sežani odločila, da pošlje še drugo sondo, saj je pri prvem poskusu GoPro kamera pred spustom zatajila. V manj kot mesecu dni, v petek 29. maja, so znova spustili balon v vesolje. Spodaj si lahko ogledate posnetke Zemlje z višine slabih tridesetih kilometrov, podrobno poročilo pa preberete na tej povezavi.

2013-11-15 komet ISON mindmap-ŠC PETZanimive članke Slovenske astronomske revije Spika je možno uporabiti tudi za pouk v šoli! Lidija Babič, profesorica fizike na Srednji šoli za telekomunikacije v Ljubljani, nam je poslala posnetek table z miselnim vzorcem o kometu ISON, ki so ga naredili dijaki 3. letnika ŠC PET v Ljubljani ob branju Spikinih člankov! Sliko si lahko ogledate v naši Galeriji!

Imate zanimivo astronomsko slikoSte napisali zanimiv astronomski članek ali poročilo? Objavite jih na Portalu v vesolje (navodilo za slike, navodilo za članke)!

Vabimo predvsem učitelje in profesorje, da nam posredujete svoje izkušnje pri poučevanju astronomije v šolah!

Srečko v vesolju je projekt, ki je bil namenjen izdelavi atmosferske sonde opremljene s helijevim balonom, padalom, različnimi senzorji in kamero za spremljanje letenja in spusta balona. Projekt so izvedli dijaki 2. in 3. letnikov gimnazije Srečka Kosovela v Sežani pod vodstvom mentorjev Uroša Borjančiča, Črta Gorupa in Damjana Šonca. Spust sonde se je zgodil v četrtek, 7. maja 2015, v Sežani.