Hitri radijski izbruhi so bili skoraj petnajst let zaviti v tančico skrivnosti. Temu je botrovalo majhno število odkritih izbruhov. Pred nekaj leti pa so se na področju začeli dogajati tektonski premiki. K temu je verjetno najbolj pripomogel teleskop CHIME, ki je pokazal, da nebo kar migota z izbruhi. Astronomi so pred dnevi objavili prvi uradni katalog hitrih radijskih izbruhov, odkritih s teleskopom CHIME—in ni jih malo!

Astronomsko društvo Kmica je v sodelovanju z Zvezo za tehnično kulturo Slovenije in Osnovno šolo Gornji Petrovci pripravilo astronomski raziskovalni tabor. Tabor bo potekal od ponedeljka 28. junija do sobote 3. julija 2021 na OŠ Gornji Petrovci, Gornji Petrovci 2, 9203 Petrovci, kjer boste tudi nastanjeni. Prijavnico najdete tukaj, več o taboru pa v spodnjem opisu.

Že dve desetletji je tega, odkar se je kakršnokoli plovilo zares približalo Jupitrovi luni Ganimed. V ponedeljek se bo vesoljska sonda Juno Ganimedu približala na vsega tisoč kilometrov. Nadejamo se lahko lepih posnetkov in novih spoznanj o lunini sestavi, ionosferi, magnetosferi in ledenem površju.

Belgijski astronomi so v atmosferah kometov našli sledi niklja in železa. Nepričakovano odkritje je dodatno začinilo dokaj nenavadno razmerje zastopanosti obeh kovin. Poljska raziskovalca pa sta istočasno objavila odkritje sledov niklja v atmosferi medzvezdnega kometa 2I/Borisov. Kaj nam odkritje pove o zgradbi kometov?

22.06.2021 12:39 CEST