V petek 24. decembra bo v vesolje poletel vesoljski teleskop James Webb. Eksoplaneti, prve zvezde in galaksije v vesolju, eksplozije in še kaj—teleskop je po več kot treh desetletjih načrtovanj in razvoja pripravljen, da nam razkrije infrardečo vesolje v povsem novi podobi. Veliki dogodek za astronomijo si zasluži veliko pozornosti. Zato bomo slovenski astronomi pod okriljem Zavoda Cosmolab ta teden pripravili dva javna dogodka, povezana s teleskopom.

V četrtek 23. decembra ob 20:00 bomo pokramljali o znanstvenih temah, ki jih bo teleskop v naslednjih desetih letih dodobro pretresel. Kaj nas bo naučil o najbolj oddaljenih galaksijah v (vidnem) vesolju? Bo našel življenje na oddaljenih eksoplanetih? Kateri teleskop bi zmagal v boju Webb-Hubble?

Teleskop bomo pospremili na poti v vesolje. Datum izstrelitve še ni znan zaradi spremenljivih vremenskih razmer - spremljajte nas na družbenih medijih za več informacij. Skupaj z vami bomo spremljali izstrelitev in pri tem podali nekaj tehničnih zanimivosti o teleskopu in njegovem zahtevnem potovanju do njegovega cilja—milijona in pol kilometrov oddaljene točke v vesolju.

Oba dogodka boste lahko v živo spremljali prek videa na YouTube kanalu Zavoda Cosmolab:

Natančno povezavo do videov bomo sporočili tik pred začetkom dogodka. Vabljeni ste, da nam v naslednjih dneh prek družbenih medijev postavite vprašanja o teleskopu JWST, vesolju, življenju in sploh o vsem. Odgovore zagotovo dobite vsaj za vprašanja, ki se nanašajo na prvi dve tematiki.

19.01.2022 17:35 CET