ATV-JV_approach_201005_SATV oziroma Automated Transfer Vehicle je nekakšen vesoljski »trajekt«, ki lahko na Mednarodno vesoljsko postajo prepelje 6,6 ton tovora. Prvi ATV je na postajo pripeljal 4,5 ton osnovnih potrebščin, kot so gorivo, voda, kisik in še 1,2 ton suhega tovora. Enkrat priključen je petkrat pospešil postajo, 14 uravnal njeno višino in 27. avgusta 2008 izvedel manever za izogibanje vesoljskim smetem, prvi tak manever Mednarodne vesoljske postaje. Po uspešni šestmesečni odpravi se je 5. septembra 2008 ločil od postaje in izgorel v Zemljini atmosferi, skupaj z 1,1 tonami odpadnega materiala.

Samodejno vesoljsko vozilo je plod prizadevanj Evropske vesoljske agencije. Tretje tovrstno vozilo je dobilo ime po Edoardu Amaldiju, italijanskemu fiziku, ki je bil eden utemeljiteljev evropskega raziskovanja vesolja.

ATV v vesolje poleti na krovu rakete Ariane 5 iz evropskega kozmodroma v Francoski Gvajani. Prvi ATV, Jules Verne, je bil izstreljen 9. marca 2008 in se je na postajo priključil 3. aprila 2008. Drugi, Johannes Kepler, je v vesolje poletel novembra 2010.

V načrtu je vsaj pet takih vozil, izstreljena pa bodo z razmakom približno enega leta. ATV je opremljen z lastnim pogonom, napajanjem in navigacijo. Sestavljen je iz dveh modulov: servisnega, kjer se nahajajo sistemi za navigacijo in pogon, ter tovornega, ki je pod tlakom in lahko nosi tekoči ter suhi tovor.

Priključitev na Mednarodno vesoljsko postajo si lahko ogledate na tej povezavi